Kundeservice
Ønsker du ikke å benytte vårt kontaktskjema, kan du henvende deg til hei@zeno.no for den samme gode kundeopplevelsen.
Kontakter du oss for bytte eller retur, skriv også til hei@zeno.no
Julegavehandel: Bytterett til og med 15.januar
Foretaksinformasjon
zeno.no, Lorang AS, org nr 923 128 247
Lorang AS eier nettbutikken zeno.no og merkevaren Lorang by Zeno.
Kontaktinformasjon
Alle henvendelser knyttet til generelt, retur, bytte eller faktura rettes til hei@zeno.no
Se ellers den generelle kjøpsinformasjonen herunder:
Levering
Vi etterstreber å håndtere ordren din raskt. Ordinær leveringstid er derfor 1-3 virkedager. Du mottar en automatisk ordrebekreftelse når betalingen din er gjennomført og godkjent.
Vi tar forbehold om utsolgte varer, du blir da raskt varslet på e-post eller telefon med forespørsel om alternativ vare eller en automatisk kreditering når alternativer ikke mulig pga utsolgt.
Betaling
På zeno.no betaler du med Vipps eller Klarna som også tilbyr delbetaling via faktura.
Bytte og retur av varer
Når du handler på www.zeno.no har du alltid 30 dagers bytte- og returrett. Ved retur tilbyr vi personlig hjelp og utsendelse av returlapp. Det koster 89 kr og trekkes fra ved krediteringen. Ved bytte og reklamasjon for ny vare er det ingen returkostnad.
Kontakt hei@zeno.no for å få hjelp med et bytte eller å returnere varene du har kjøpt.
VIKTIG: Arranger aldri egen retur da 1) retursending ikke finner tilbake til oss uten returkode og scan. Du blir økonomisk ansvarlig for de tapte varene 2) Vi krediterer/ kompenserer ikke utleggene for fraktkjøp med sporing foretatt utenfor vår verdikjede. Henvend deg derfor alltid til hei@zeno.no for en personlig, trygg og effektiv bytte- eller returservice.
Viktig informasjon til deg som skal bytte eller returnere en vare:
Flesteparten av våre returer går som smurt. Noen ganger får vi returnert skjorter eller andre produkter som er krøllet sammen til en ball, som har bruksmerker eller som er returnert uten angreskjema og/ eller merkelapper.
Vi har derfor etablert våre returbetingelser. Les nøye herunder.
Skjorter: Knepp skjortens knapper og brett den pent sammen, slik du bretter f.eks en genser som skal inn i klesskapet ditt. Merkelapper skal medfølge. Angrerettskjemaet må være fullstendig utfylt og følge returen. Plagg som er brukt eller er i dårlig forfatning og/ eller uten merkelapper og angrerettskjema eller ikke utfylt angreskjema blir ikke kreditert. Skulle angreskjema og merkelapper medfølge men skjorten være behandlet dårlig / være svært skrukkete vil den kreve grundig etterarbeid med damp. I disse tilfellene forbeholder vi oss retten til å belaste kunden med et gebyr på 200 kr.
Andre produkter: Merkelapper og angreskjema skal medfølge. Returvarer skal behandles pent og på samme måte som et bytte eller retur som gjennomføres i en fysisk butikk / over disk. Ved bruksmerker, manglende merkelapp eller hasardiøs behandling av produktet belaster vi kunden med et gebyr på 200 kroner.
Våre returbetingelser muliggjør en fortsettelse av gode priser for høy kvalitet, trygge bytter og en mer bærekraftig varehåndtering. Takk for at også du er opptatt av bærekraftig netthandel! :)
Bytte en vare
Dersom du ønsker å bytte vare eller størrelse, kontakt oss på hei@zeno.no. Du har alltid fri frakt ved bytte. Vi tilbyr dessverre ikke bytter hos våre fysiske utsalgssteder/ forhandlere eller motsatt.
Angreskjemaet skal følge returen din. Har du forlagt angreskjemaet som fulgte med den opprinnelige ordren bes du ta kontakt med oss for et nytt.
Returer og bytter som ikke har et fullstendig utfylt angreskjema vedlagt eller mangler merkelapp aksepteres ikke.
Angrerett
Dersom du ønsker å benytte deg av angreretten, følg instruksjonene herunder:
Send en e-post til hei@zeno.no og informer om at du ønsker å benytte deg av angrerett. Du vil da motta en digital returseddel som gir deg organisert frakt for returen. Når varene kommer til oss krediterer vi varetotal men tar et returgebyr på 89,-. Angreskjemaet skal følge returen din. Har du forlagt angreskjemaet som fulgte med den opprinnelige ordren bes du ta kontakt med oss for et nytt før innsending av varer. Returer som ikke har utfylt angreskjema og merkelapper vedlagt aksepteres ikke/ blir ikke kreditert. Når vi har mottatt og behandlet returen din, refunderes beløpet til betalingsmetoden som ble benyttet ved kjøpet. Returer behandles fortløpende. Fra mottatt returlapp til sending innlevert forventes ikke mindre enn 14 dager.
Reklamasjon
Skulle du motta en vare som ikke svarer til forventningene, vennligst ta kontakt med kundeservice hei@zeno.no så snart som mulig. OBS! Ved en eventuell reklamasjon vil vi dersom mulig undersøke produktet for feilen, eller be deg om å sende bilder av problemstillingen du ønsker å reklamere på.
Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.
Konfliktløsing
Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig på telefon 23 400 600 eller www.forbrukertilsynet.no.
Uavhentede pakker
Hvis du ikke henter pakken din på ditt valgte hentested og bestillingen returneres til oss vil du belastes med et gebyr på 250 kr. Du er alltid velkommen til å kontakte oss for ny utsendelse mot et gebyr på 149 kr.
Alle forsøk på svindel vil bli ettergått og politianmeldt.
Skjortestørrelser
Se vår Størrelsesguide for å finne riktig størrelse eller prøv vårt digitale prøverom: Gå til det digitale prøverommet
Du kan også sende en mail til hei@zeno.no for å få personlig hjelp til få finne din riktige passform og størrelse.
Har du spørsmål utover dette, er du alltid velkommen til å kontakte vår kundeservice: hei@zeno.no